Основи продажів чи Просунуті техніки?

Проводив тренінг для малого бізнесу. Завжди зазвичай просять «просунутих технік», але більше ніж в 90% випадків після діагностики рівня групи доводиться починати з азів.

– Що ви продаєте?

– Курси англійської … ріелторські послуги … бухгалтерський аутсорсинг … картини шерстю …

– А що ви продаєте насправді?

– Тобто? Як «насправді»?

– Ну ось за що клієнт віддає вам гроші насправді?

– Так що таке «насправді»? За курси / ауторсінг / картини і віддає.

І доводиться тренеру в мільйон п’ятнадцятий раз розповідати байку, як, купуючи дриль, чоловік насправді віддає гроші не за «кольорову залізяку», а за дірку в стіні, до якої прикрутить гачок і повісить картину. За естетику в будинку і гарний настрій дружини. А сама по собі дриль йому не потрібна.

За що варто віддати більше грошей – за «кольорову залізяку» або за мир в сім’ї? Питання риторичне.

Цікаво, чому методам продажів і переговорів не навчають в школі? На відміну від більшості класичних предметів цей був би корисний в життя в мільйон разів частіше.